NB POD
- W pełni zintegrowany system zarządzania baterią
- Litowo-jonowa bateria o pojemności 65 kWh
- Zintegrowane zabezpieczenia
- Równoważenie obciążenia sieci
- Łagodzenie szczytowego zapotrzebowania na moc
Kombinacja designu i magazynu energii
NB POD jest zewnętrznym magazynem energii i ładowarką zaprojektowaną z myślą o zapewnieniu trwałości, niezawodności i łatwości eksploatacyjnej. NB POD zawiera we wnętrzu baterię akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 65 kWh i mocy 100 kW. Z możliwością łatwego skojarzenia z dowolną ładowarką DC z oferty Power Electronics. Ładowarka jest kompletnie autonomicznym systemem, zawierającym zintegrowany system zabezpieczenia i sterowania systemem baterii akumulatorów. Ładowarka NB POD umożliwia zmniejszenie poziomu mocy zamówionej dla infrastruktury ładowania i jednocześnie pełni funkcję magazynu energii pobieranej z sieci elektroenergetycznej w okresie niskiego popytu na energię i możliwością uzycia w okresie szczytu obciążenia.
TRYBY:
TRYB 1:
Ładowanie NB POD z sieci elektroenergetycznej systemowej
TRYB 2:
Ładowanie NB POD z sieci elektroenergetycznej systemowej
TRYB 3:
Ładowanie pojazdu z NB POD oraz z sieci energetycznej systemowej
Równoważenie zapotrzebowania na moc
NB POD może magazynować energię podczas okresów niskiego zapotrzebowania na moc z sieci elektroenergetycznej systemowej, aby później, kiedy cena 1kWh jest wysoka, używać tej zmagazynowanej energii do ładowania pojazdów. Właściciel sieci ładowarek opartej o ten model doceni ich przewagę ekonomiczną w sytuacjach, kiedy OSD używa mechanizmu ekonomicznego do równoważenia zapotrzebowania na moc pobieraną z systemu elektroenegetycznego.
Łagodzenie zapotrzebowania na moc w godzinach szczytu energetycznego
Oddawanie zmagazynowanej energii do ładowarki podczas szczytowego zapotrzebowania na energię z sieci elektroenergetycznej zmniejsza obciążenie sieci dystrybucyjnej i znacząco poprawia jej sprawność. Ładowanie baterii akumulatorów w okresie niskiego zapotrzebowania poprawia wykorzystanie sieci. Podczas godzin szczytu do ładowania pojazdów jest używana (tańsza) energia wcześniej zmagazynowana.